20/7

Dag 6: Jag har nått Trondheim!
Mission completed! Ikväll gick jag i mål med min Norgeresa när jag nådde Trondheim som är slutdestinationen.
Det var inte planerat att komma fram redan ikväll, men cyklingen flöt på bra även idag och när jag började närma mig såg jag att möjligheten fanns. Efter en långspurt och ännu en 24-milare kunde jag alltså konstatera att ytterligare ett långcyklingsprojekt nu var genomfört. En resa som inte liknar någon av de andra långcyklingarma jag gjort. Jag kommer att återkomma om det när jag summerar resan i en reserapport som jag hoppas kunna dela med mig av inom några dagar när jag har hunnit smälta mina upplevelser från veckan.

Dagens började med att jag tog lite sovmorgon och åt en rejäl frukost. Klockan var närmare halv åtta när jag gav mig av, vilket är senare än jag brukar cykla iväg. Rutten var planerad till Namsos dit jag kom före lunchtid. För att inte riskera att hamna på E6 eller i någon tunnel med cykelförbud, valde jag att hålla västerut på lite mindre vägar. Även idag var jag lite ouppmärksam i min navigering, vilket straffades sig med en felkörning och någon mil extra, Ett misstag till var också att jag slarvat med laddning av elväxlarna. Detta gjorde att de upphörde att fungera. Jag hade ändå sådan tur att jag just då passerade en liten by med ett café. Under tiden jag tog en kopp kaffe kunde jag ladda upp dem igen.

Jag såg då att jag hade 8 mil kvar till färjan över till Trondheim. Även om jag då redan hade 16 mil i benen, kände jag mig pigg och bestämde mig för att köra. Med vetskapen om att jag skulle gå i mål med min resa, tryckte jag på ordentligt under kvällscyklingen och jag vred verkligen ur trasan så mycket som gick. Nu ligger jag nöjd på ett hotellrum i Trondheim och försöker smälta vad jag har upplevt och varit med om under den gångna veckan.
I morgon ska jag ta mig ut till flygplatsen där bilen står parkerad , så jag kan påbörja min bilresa hem till Skövde. I bagaget har jag med mig ett minne för livet.

Tack för att ny följt mig och tack för all support och hejarop. Det har sporrat mig att dela med mig och det har även givit mig energi i cyklingen.
Jag säger det igen: Drömmar ska uppfyllas medans man kan!